Strategi och digital affärsutveckling för mindre företag
Aldrig tidigare har behovet av att alla företag har en spetsig digital affärsstrategi kopplat till sin affärsmodell varit lika tydligt som nu i dessa covid -19 tider. Utvecklingen har pågått en längre tid, men pandemin har accelererat förändringen. Med dagens snabba tekniska utveckling och digitaliseringens alla möjligheter är det viktigare än någonsin att ha en tydligt och konkret plan som tar ditt företag dit du vill.
Under fem innehållsrika halvdagar arbetar du konkret med ditt eget företags framtid. Du kommer få ta del av metoder, modeller och konkreta verktyg för att utveckla konkurrensfördelar.Ta fram nya kunderbjudanden eller hävda er bättre på befintlig marknad genom att utveckla ett mer konkurrenskraftigt alternativ.
Innehåll:
- Grunden i vår verksamhet – vår affärsidé
- Hur utvecklar jag min affärsplan och marknadsplan
- Olika kundsegmentering – beteende, situation och värdegrund
- Kundresan – kundens väg till köpbeslut
- Introduktion till digitala kanaler och sociala medier – rätt kanal för rätt målgrupp
- Strategi och contentplanering för sociala medier
- Arbetssätt och verktyg - så skapar du ditt innehåll
- Annonsering, uppföljning och mätning av dina aktiviteter
Allt resulterar i konkreta aktivitetsplaner med mätbara mål för din egen verksamhet, som du genomför under perioden mellan kurstillfälle 4 och 5.
Datum kursomgång 1:
26 okt 08:30 – 12:00
18 nov 08:30 – 12:00
11 dec 08:30 – 12:00
19 jan 08:30 – 12:00
29 mars 2021 08:30-11.00
Utbildningen är kostnadsfri och sker digitalt.
Anmäl dig till:
christer.bang@nykoping.se
Senast den 21 september.